Saturday, May 21, 2011

ni 0rg kate, bila hati disakiti !

Assalamualaikum ..

betul kn ckp org, luka kat luar tu mg nampak and mudah ntuk di ubati . tak mcm luka kt dlm nih .. luka kat dlm yg tak dpt di lihat dgn mata kasar . dah tak nampak, acane nak ubati ? betul lah tu kannn ..

( ermmm .. )

entry kali ni, dgn hati yg lara, cik katak mula kan bait2 kata .
terase sesak dada ni .
tolong lh hati … bersabar lh selagi kau mampu !
sesungguh nya, ujian ni mampu ntuk di lalui ~

( terase cm ta de prasaan pulak ) 

setiap manusia pasti melakukan kesilapan .
tak kesah lh, sama ada sengaja atau tidak . dan lumrah alam, setiap apa yg kita lakukan, kita akan perolehi nya kembali .
sbb tu kata org, ‘buat baik di balas baik, buat jahat di balas jahat’ .

dan, kadang kala kita terlepas pandang .. dgn keseronokan yg kita alami, kita sengaja menyakiti hati lain .
huh ! kenapa ? kenapa ? kenapa begitu kejam memperkotak katik kan hati dan perasaan org lain . jika kamu d tempat nya, ape kah ? ape kah yg kamu lalui ? sakit kah ? seronok kah ?
tolong lh, sedaya mungkin menjaga perasaan org lain .

dan … dgn kesakitan yg di alami, kita seolah2 mahu kan org yg menyakiti kita tu turut merasai kesakitan yg sama .
tp, ade kah kamu berpuas hati dgn melakukan begitu ?
cukup kah mengubati sakit nya hati kamu ?

cik katak tak kisah dgn apa yg org lain nak laku kan .
tp .. tolong .. tolong .. dan sekali lagi, tolong lh …….
Jgn susah kan cik katak ! Jgn sakiti hati yg terlalu lama bersabar !
yg terlalu rapuh utk terus bertahan .

( mcm dh tak sanggup lg )


kita semua ada hati dan perasaan kan ??!
so, watch up !

♥ cerita cik katak ♥

3 comments:

hana rafa said...

kamu kena kuat ....igt tau..

NuR 'aQiLaH said...

hukum karma.
wat goes around comes around kan? hee

cinta si katak said...

hana : baek lh ! thanx sb alwiz ade dgn sy ~
nur aqilah : yep . ap yg kite wat hr ni, sbnr ny ntuk ap yg kite akan dpt pd es0k hr .. sb bumi sntiasa bputar . thanx jenguk blog cik katak ! ^_^v

Post a Comment