Monday, June 27, 2011

dial0g 'aku tetap aku'


Assalamualaikum

y0k bercerita !
[cerita ni dh di 0lah mengikut kesukaan hati cik katak]
wink2  >_<

di suatu petang yg agak nyaman & hening . (ceh, puitis lak) tetibe ph0ne n0kia klasik (alamak, m0del ape, ta ingat lh !) berbunyik .. perbualan p0n bermula ~

mamat : w0i beb !
minah : uiks, sape nih ?
mamat : ad0i, aku mamat yg paling encem yg slalu lepak ngan k0 ..
minah : (ade ke yg encem .. err) sape nih ?
mamat : eish ! aku lh ‘a***’
minah : m0ngeksss lh kau ! pe cite ? sebulan dh ta mecej2 .
mamat : aku keje lh ~ k0 ta keje ke ? k0 buat ap ? dh amek lesen ? ta simpan n0mb0r aku ke ?!
minah : haha .. jemu dh aku ngan s0klan tu ! haa, n0mb0r k0 tu . ph0ne aku r0sak . n0 k0 aku ta save kt sim ~
mamat : 0hh . selamat k0 ! ta amek lesen lg ? takut lh tu ~ ala, k0 f0bia sb k0 nampak . skang ce k0 rs kn sdr ~ ade pengalaman d0h .
minah : wak lu ! k0 makin punah kn semangat aku lar . demmmm =.=’’
mamat : hahaha ! aku bg smngat p0n, bukan k0 nk p daftar skang ! knal dh ngan k0 tu . s0, duk uma ni .. k0mp0m kan ~ pp k0 makin tembam !
minah : cetttt .. kurang asam !
mamat : haha . weyh, t0l0ng aku beb ! k0 ta de ke mber2 yg nak knal kn dgn aku ?
minah : ta de lh ! k0 ingat aku ejen cari j0d0h ke ap ? k0 knal dgn aku sudaa lh ~ aku dh single ! haha
mamat : weyh, bkn k0 mg single ke ?!
minah : haha .. mn de ~ dulu aku ta single lh .
mamat : jemmm . aku ingat k0 single d0h .
minah : sume 0rg p0n ingat mcm tu ~ ap ingat, aku ta laku sgt ke ?
mamat : haha . klu k0 lemah lembut, lg laku … hahahaha
minah : kuang ajaq naaa … men kasaq dgn cheq .
mamat : hahaha . weyh, pehal lak k0 putus ? bru sebulan aku tgal kn k0, mcm2 dh jd kn kt k0 ..
minah : haha . nak wat acane . j0d0h ta de . biar lh, klu de j0d0h, ade lh ~ klu dh ta de nak wat acane kn .. huhu
mamat : tu r p0mpuan kn . pastu ckp, ‘biar lh ms yg mnentukan ny’ . yg lelaki lak slalu ckp ‘dh tertulis ketentuan kita mcm tu . trima je lh’
minah : hahaha . biase lh ayat putus cinta !
mamat : ce tukar lak . ckp ‘nak buat acane, aku dh de pganti yg lg bagus dr dia’ hahahaha
minah : k0 mg m0ngekkssss ~
mamat : haha . s0, k0 ok ta nih ?
minah : b0le lh . 0k je ~
mamat : gile ta bsemangat ! mn ***a yg aku knal ni ? ayat k0 bukan ke ‘lantak ah, yg penting aku tetap aku’ haha . ilang mne k0 campak ?
minah : haha . ‘aku tetap aku’ ek ? aku dh tlupe d0k ~ dh r, magrib dh ni .
mamat : mg r, ta kan time2 acani asar plak kan .. k lh . len kali aku k0l k0 lg ~ ta yah lh sedih2 sgt . just let g0 . Assalamualaikum
minah : 0k, ch0w . wsalam ~ haha (mamat ni reti bg salam rupe ny)

letak je ph0ne ~ tetibe aura badm0od tu dtg . cilakak punye mamat . k0 buat aku ingat kt ‘dia’ lak . jemm lh weyh . tp kan, ‘aku tetap aku’ . a’ah kn, lantak lh pe nk jd p0n . 0rg mg dtg & pergi dlm hidup kita ~ yg betul2 special je yg akan terus lekat dlm mem0ri ingatan kita (haicececeh) .

teringat lak aku .. kenangan 6 bulan yg lalu ~

dia : awk, t0l0ng lh~ sy masih syg lg kat awk .
aku : syg ? awk tahu ke mkna syg tu ?
dia : ermm … yg penting sy syg kn awk ~ pliz ..
aku : sudaa lh . sy tny mkna syg p0n awk ta nak jwb ! klu 0rg lain, dh jwb dh tau !! ..
(zzZzz .. (-_-) tid0 !) haha

pg tu, dia bg aku makna syg ~ ^_^v berjaya ! aku trima dia smula dlm hidup aku ~ apa pun permintaan aku, sume ny tertunai ! nak ape, ckp je ~ sh0pping ? it’s 0k je pd dia .. nak pegi jenjalan, nak suh dia dtg jenguk ~ sume nye ta de mslh . pendek kate, ape2 p0n dia tunai kn wlup0n tgah sesak ! tp, kejelesan dia tetap tak berubah ! sampai lh dia kerja . kematangan dia aku rase mb0sankan . jeles mg jeles tp dia tahu camne nak c0ol ~ sampai satu tahap, aku bukan lg jd keutamaan dia .

‘k0 b0le amik life k0, dan aku amik life aku . aku tahu lh jaga diri aku .’ dia ckp ‘0k’ .. haha ~ 0k ? betul ke 0k ? huh ! jnji dia ? ‘menjaga sese0rang iaitu awk, **a’  dan dia kate dia takkan tingal kan aku . itu semua B0H0NG !!
Tp aku tahu aku b0le . aku kuat ~ setitis air mata pun ta menitik kerana perpisahan ni . sekarang, aku & dia, kami kawan ! tp, aku rs pengharapan masih ada lg .. wlupun aku sbnr ny dh pilih jalan aku ~ jemmm ~

Memikirkan aku bukan lh org yg lemah, pg ni aku bangun dgn ….. tiada perasaan .. haha ! ^_^v
Biase lh, jatuh cinta .. putus cinta .. s0k bcinta lg . s0k ny, putus lg .. haha ~ dunia kan . selagi kita ta dapat apa yg kita impikan, selagi tu kita akan tetap terus mencari . lantak lah ape nak jd p0n . aku tetap aku ~ apa yang kau berikan hari ni, adelah apa yang kau akan terima es0k ny . s0, bayar je lh !

Cik katak ni ce buat sin0psis ke ape ? haha !
baru nk test2 p0wer je lh ~
ta reti rupe ny !
kwuang3 ~

apa2 p0n, lalui je hr ni dgn baik ~ anggap lh hari es0k tu ade lh hadiah utk apa yg telah kita usahakn hr ni . ta de siapa pun tahu apa yg akan jadi pd es0k hr ~
s0, f0r u guys yg kt luar tu . ta yah lh susah2 bazir kedit, ms, wang ringgit utk tekel hati se0rang perempuan klu semata2 k0rang nak sakiti hati dia .
if, k0rang betul2 syg kn dia . just letak kan dia pd tempat d mana bila terjatuh, dia ta kan merasa sakit ..
s0, adi0sss ! 


 ♥cik katak merepek♥

2 comments:

Misz Fara said...

pnjg tul luahan hti ko weyh.. ok x ni?? sori dh lme x msej.. bz la..

cinta si katak said...

uit, ni cerite lh ! ta kan aku ngaku single k0t . gilaakkkkk ? haha =D

Post a Comment