Wednesday, June 29, 2011

give up lah pulak . hmmm

Assalamualaikum

Pagi ni ta same cam pagi sebelum2 ni . pas je subuh, ta tido balik dh . sikat2 rambut, belek2 muka ~ pkai tonner lh, pelembap lh . hik3 >_< (mimpi pe ntah mlm td ?) . kemas rumah pun ta mcm slalu . hari ni de mood lak nak lap kipas, mop lantai . mengemas sambil membasuh . wahhh, terase cam blari2 anak letih nya . huhu

Tetiba, ‘hai, rajin semacam je ? nak kluar ke ?’ ohhh, jemm .. mak ni ! cam tahu2 je keinginan anak pompuan bongsu dia ni . dlm hati aku pun menyahut, ‘ye mak .. niat d hati mg nak sgt keluar dating .. dgn bf ! tp, bf pun ta de . camane nak kuar ? wuaaa ~’
dengan senyuman seiklas hati, aku pun jawab .. ‘ta de lh . saje je ta mahu mak mbebel’ hahaha .. jawapan cari pasal . ‘haha . klu hari2 mcm ni, mau tabik spring mantul balik ni mak kat kekda ..’ eh2, mak aku ni . buat lawak pulak dia .. ‘ta de lh mak . hari ni je kot mcm ni .’ huahuahuahua ~

‘mak …… letih ny bila kije sungguh2 ! haha . tp puas hati lh’ .. mak sengih je ~ gelak pun mcm yek jugak .. ‘mg lh penat . ni nak tunjuk pasaan lh ni ?’ huhu, mak aku mg memahami lh ayat belit2 aku nih .. ‘a’ah .. nak tunjuk pasaan . gerammm’ … dengan muka ala2 nk mengorek rahsia aku, ‘gado dgn sape pulak ni ?’ .. aikk, bila pulak aku gado ? errr, ta gado ke ? emm, ntah lh ! ‘malas lh pk mak . emm, dr sebok2 jaga hati org, bek kekda jaga hati mak . ta de lh mak mbebel kat kekda . haha .. ok ta ?’ sekali muke kena tuju penumbukk daaaa … =.=’’ ‘kalau mak bg ni, nak ta ? haha .. ala, biar lh ida .. ta yah sibuk2 lh cari pengganti . mak doa, kekal jodoh ida dgn mnantu pilihan mak tu .. hahahaha’ ketawa berderai . kompom dgr sampai uma bujang ujung nuhhh . ‘eh2, sape menantu pilihan mak ? mak ni .. mcm lh dia nak lg kat ida … em, malas lh pk psl ni lg mak ! kekda ingat nak fikir psl kekda ngan kuarge je .. klu merengek ngan mak, untung2 ade lh dpt pape .. klu duk mrajuk, ade lh org pujuk .. lau duk kpala angin, ade lh org nak bg pelempang . hahahaha’ .. ‘a’ah .. mak mg rs nak lempag2 je kalau kpala angin dia sampai .. dh lh ida . awk tu blaja lg . ta yah duk sibuk mgatal je . duk sms jeee . bazir duit mak je nak topup2 kan awk tu’ .. haha, amboi, bkira betul mak ni …

Sebenar ny, masa belek2 muka pg td .. tiba2 aku terfikir . sudah jauh aku tersilap langkah . sudah jauh aku mengikutkan kata hati . emm, apa yg aku dapat ? ta de ape2 . kalau d fikir2 kan, masa aku susah dulu, nak jawab exam . pada sape aku mengadu .. kalau bukan ayah lh pemberi semangat .. masa aku gado dgn rumate tersayang, kpala serabut .. sape yg duk legakan aku ? ‘baca lh selawat byk2 . kalau dia diam, awk diam lh . klu dia bersuara yg menyakitkan hati . ckp pd dia yg awk bkecil hati . knapa nak serabutkan kpala memikirkan ttg hal org yg tidak memberi kita sesuap nasi ? setitis susu ? yg tidak menjaga kita smpai kita berada d universiti ?’ emm .. ayah ! ayah yg slalu ada untuk aku bila tiada kekuatan . bila perut terasa lapar, hidup terasa sakit, mak yg slalu penuh kan perut ni, mak yg slalu ckp hidup mg mcm ni . bila result kecundang, hati sape  yg begitu terguris ? hati aku yg kecewa sb kecewa kn mak ayah, kak long yg ubati ! bila aku sunyi, amer lh peneman utk bhibur . bgado, bcerita, menangis, ktawa sama2 ! bertelingkah mcm mane pun hati kami, pd mereka jugak aku mengadu . mereka jugak yg beri aku kekuatan . d mana insan yg aku puja ?  emm …..

melihatkan kesilapan demi kesilapan yg aku buat, terasa insaf lh pulak . sandiwara apa yg aku dh buat dlm hidup nih ? haha .. ta guna menangis . aku sdr pun dh lupa camane nak meratapi diri sdr . dh terlalu lama aku meninggalkan air mata ..

untuk hati2 yg aku penah dan akan kecewakan, aku minta maaf . kdg2 mg ada niat utk aku sakiti hati tu sbb hati aku dh d sakiti . bg aku, apa yg kau beri, itu yg kau akan dpt . aku cume manusia biasa yg ta lari dr sifat dendam . ngeh2 ^_^’’ tp kdg2 aku sdr mg ta de niat pun nak sakiti hati tu . kerana terlalu berprasangka, itu lh yg kau dpt . huhu ~

secara terbuka ny, utk kau yg aku penah cinta .. sampai saat ini, aku sbnr ny belum lg mampu menghapuskan dunia yg kita penah cipta bsama . walau aku penah mcuba mbuang kau, aku sbnr ny ta mampu melupakan diri mu walau sedetik .. sungguh, aku hanya menyintai kau yg sakiti ku sepenuh hati !

utk kau yg aku penah cuba utk menyintai .. sekali pun aku ta penah rs kau mampu mgantikan ny . sekali pun aku ta penah rs kau iklas seperti ny . sedaya mana aku cuba menerima kau d hati, aku tetap tidak menemukan ruang itu . jd, demi tidak meyakitkan hati kau, demi tidak membuat kan aku terus jemmm, kita berhenti lh mencuba setakat ini shj . kau dan aku, kita ta punya keinginan utk bina dunia yg sama . kau hanya mahu aku mengikut rentak mu, sedangkan lenggok mu begitu sumbang ! sebelum kita bermula lg, hati aku sentiasa kau sakiti . aku dh ta mampu nak tanggung ~

biarlh aku dgn dunia aku . 



♥ cerita cik katak ♥

0 comments:

Post a Comment