Saturday, January 7, 2012

masalah d minggu exam !

Assalamualaikum

Dugaan .. dugaan .. ^_^


Paper pertama aku dh lepas ! kini 6 paper lg menanti .
aku dengar para senior aku yg sem last, dh tgal 1 paper jek lagi .
Ok, aku jeles ! =.=’’


kegerunan m’hadapi 1st paper 3 hr lepas dh kembali !!
ni dh mula rs ta cukup nafas dh ni .
mengenangkan banyak pages yg aku harus gunakan ntuk jawab exam,
oh mungkin kah akan t’tanggal tangan aku time 10 hb nt ?
2 paper dalam satu hr ! ptg & mlm, ok ….
1st paper hr tuh, nak menangis aku !
byk kot yg nak kena jawab . siyes, aku mg ta leh nak bhagikan mase ntuk 1 soklan .
ade 12 soklan, ade byk point nak jawab, tp cume ade 2 jam setengah jek nak jawab ??!
oh, mg ringkas lh sume huraian aku .
hehe ^__^’’



aku nih, beronok2 lak exam kali nih .
byk gile tido kot !
aku rs, sakit kepala yg ampunnn yg aku alami tiap2 hr skrng ni adelah d keranakan oleh keterlebihan tidur .. =.=’’
so, maka, hr nih .. aku akan berlatih tak tido semula lepas subuh ! ngeee ~
aku nengok, sue ngan nana stadi smpai kul 4 – 5 pg .
aku, kul 1 – 2 pg, dh mula tarik selimut .
sat g bangun pg, same2 ngan diorg . hahahahahaha . bayang kan !!
ntah lah aku ni .. ta same kot ngan org lain .
care aku stadi adelah sangat scary ok .
mcm budak ta nak pass exam ! siyes !!

kalau mak ayah tahu ni, nahas lah aku !!

minggu exam adelah minggu sensitip ! dr sem satu sampai lah skarang ni, dh sem 5 dh pon .
ade jek menda yg d gelarkan sbg ‘masalah’ .
ntah pape ! ade bf ke ta de ke .. same jek aku nih .. sedih ! T_T
ade tu, masalah tu aku yg carik sndri .
ade tu, dtg tanpa d undang !
biase lah manusia kan .
mane2, bila2, mst de masalah ny .
kehidupan mg suatu masalah utk d selesaikan .

tp beza ny sem nih .
pe yg aku rs sebagai ‘masalah’ tu, d selesaikan ngan cara yg baik .
b’bincang atau musyawarah adelah jalan terbaik dalam kita cuba menyelesaikan masalah .
hehe ^__^ musyawarah lah sangat kan !
ni lah pertama kali aku rs ade org m’hargai ape yg aku rs .
dengar rs ketidak puasan ht aku ..
aku yg bg masalah, dia yg selesaikan ny . pe org kate tu, tolak ansur !
sb tuh, aku rs kami nih sweet acam gula2 kapas !!
tibe2 !! ^__^’’


kepada student2 !
pe pon masalah yg korang hadapai time2 exam nih .
ni nak pesan ..
acam kawan aku pesan kat aku .
·         Tolak tepi dulu .. pk exam nih sangat2 penting !
·         Exam ni mase depan kita ! org yg bg masalah tu, blum tentu jd mase depan kita !
·         Sape lg penting ? mak ayah atau org yg bg maslah tu ?
·        ·  Jangan lemah sgt ! tunjuk kat si pemberi masalah tu, bahawasa ny, kita nih still leh buat lh wlupon ngan gangguan yg dia beri !
·         Last but not least, endah kan jek sebgai tanda MERAJUK ! hehe ^__^

Ok la .
Nak stadi ! aku dh rs cukup beronok2 nih .
Chow sin chi !!
Gud luck cik katak !!!


Mood : ta sabar nak balik uma !


0 comments:

Post a Comment