Sunday, January 1, 2012

Tahun 2012 ..!

Assalamualaikum

Yuhuuuu !!

Tirai 2011 dh pon dilabuhkan jam 11:59 pm smlm !
Nih .. dtg lak tahun 2012 . mebuka lembaran baru utk kehidupan yg lebih baik !
insyaAllah .

tahun 2011 yang perit dh tinggal kan aku !
kisah persahabatan, cinta, dia, kau, aku, kita …
sume dah jadi kenangan .
tapi, walau ape pon ..
kenangan tu tetap tersemat indah lam diri aku !
biar seribu kali kau benci aku
biar beribu batu jarak kita
biar ta de di depan mate
biar kau dh lupa aku
aku tetap kat cni dan ingat sume ny ttg kita ! ^__^

mlm td dapat tengok bunga api !
tengok kat tingkap bilik jek .
memandangkan bilik aku kat hostel nih berdepan ngan padang bola,
untung lahhhh …
dapat tengok bunga api dekat jek !
ta yah make-up2 bagai kan, nak p tengok bunga api .
jenguk jek kat tingkap cam gaya mak temah nak gossip 
ngan cik bedah sebelah uma 
ngeh3 ^__^’’

ta dapat lh aku nak menolak kedatangan 2012 ngan sambutan yg agak meriah .
tak kira lah melayu, Islam, cina, india ..
ku rase, sume pakat sambut kot .
sebagai umat Islam, beza lah kan cara kita sambut tahun baru manusia ngan tahun baru Islam .
penghayatan agak lebih lah dalam tahun Islam tu .
maklum lah, sambut tahun baru, dapat pahala tau !!
sape yg ta nakkkk kan ?

korang2 ! mane sedap kopi tanpa gula . milo tanpa susu . mee tanpa udang . kan …?
cam tu jugak kedatangan tahun baru tanpa azam baru .
pe azam tahun baru korang ?
haaa .. aku bantai letak azam jek . ta kira lh Ma’al Hijrah ke, New Year ke .
asal boleh selit, aku selit …. haha !
Bukan pe pon, sekadar nak remind day by week, second by minute,
pasal sume2 list azam kita .
dan … azam aku tetap same !
setiap hari, bangun pagi …… aku ..

NAK BERUBAH KE ARAH YANG LEBIH BAIK ..

Auwww ! poyo gitu . lantak p lah orang nak kate ap .
Utk siapa, tujuan ape, sbb ape, bila …… ^__^v
Biar aku jek yg tahu .


Memandangkan final exam melanda sekitar awal tahun nih
.. (4 Jan – 19 Jan) ..
Aku harap, mood tahun baru leh buat kan aku jadi lebih sungguh2 .
Maklum lah, de yg tuntut aku utk dapatkn result lebih baik sem nih .
Superb2 baik lh kate ny .
agagagagaga ~ T__T
isnyaAllah, amin .
(tp3 .. sik tido jek !) =.=’’

Ape pon ……..
enjoy urself ! practice make perfect !
hadapi sume suka duka kahiduapan 2012 dengan tenang bertunjangkan agama .
isnyaAllah perjalanan kehidupan akan diberkati .
teringat kate2 aku sndiri : ‘KISAH silam tidak akan membawa kita ke mana2 andai kita masih terus meratapi ny. Bangun ! dan teruskan melangkah . kerana setiap langkah baru yg d buat pasti membuahkan hasil yg lebih baik .’



iman membuat segala sesuatu menjadi mungkin
harapan membuat segala sesuatu menjadi bekerja
cinta membuat segala sesuatu menjadi indah
smoga kita mempunyai ketiga2 ny buat tahun ni !!  
wish pe yg de lam well-list 2012 korang tercapai !! aminnnn …


demi masa ! sesungguhnya manusia berada dalam kerugian . kecuali orang2 yg beriman dan beramal soleh . dan mereka yg berpesan2 dengan kebenaran serta berpesan2 dengan kesabaran .


p/s : harap akan tetap jadi racun dan penawar buat seseorang ^__^

0 comments:

Post a Comment