Wednesday, July 13, 2011

benci klinik a.k.a PKU

Assalamualaikum

wuaaa, semalam pas kuar g JB and then, balik lewat, aku terus rase cam demam hari ni .. ok, aku ni mg kuat jalan tp cepat letih .. hmm .. paling ta boleh blah, aku ni klu kuar, mane boleh men tibai ais ikut suke hati jek ..
silap tibai, kompom selsema ..
mg sah2 aku ni dh sedia selsema kn . smlm lak minum ais .. errr . pastu tibai durian lak, mak ai .. perit nye tekak aku !! lewat balik, kompom2 aku ngan angin luar waktu malam . 
itu menambahkan lagi perisa kesakitan aku pg nih ..
bangun pg td, lg lh perit tekak ni .. tenaga mg zero !

klinik ??
haaa … ni aku nak cite ! aku mg allergic ngan klinik atau kt UUM kitorg panggil PKU .


knpa aku ta suke klinik @ PKU ??

    1)   Klu sakit, g klinik an . tengok lak org len yg sakit . bertambah2 sakit aku rase !  
    2)   Ubat kat klinik tu kite leyh dpt kat farmasi ..
so, buat ape susah2 tunggu giliran utk jmpe ngan doctor yg ta berapa nak hensem dan cunnn ?? errr .. g farmasi mintak ubat, bayar .. kn mudah tu ! ta mbazir mase ..
    3)   Aku ta suke ngadap muke nurse yg langsung ta mesra alam !
mg habit kakitangan awam gak ny . muke nak srius bagai . dh r sakit, nengok lak muke nurse yg mcm nk telan org ! hmmm !
aku mg ta sukeeeee …!! Btw, bukan sume lh acam tu . aku penah lh jugak jmpe ngan nurse yg kiut + mesra (jarang2 berlaku) .. tu pon ms g tampal gg … dia ny mesra layan aku aihhh … ingt ag, dia tny nt dh besar nak jadi ap . eh, ingt umo aku bape taun ha ? time tu aku upper 6 tau .. ishhhh . terase cumil lak tibe2 . hahaha
    4)   Aku ta suke makan ubat .
Korang rase, satu pembaziran ta klu aku g klinik … pastu tunggu giliran .. jumpe doctor .. (dgr dia bebel2 menda yg aku ta paham . dh r muke mengantuk je) pastu, tunggu giliran lg ntuk amik ubat . then, balik tu … aku ta makan ubat pon .. sebab ubat tu ta sedap ! pahit ! yiiikkkkkksss …. 
So, membazir waktu dan tenaga je g klinik tu ..
    5)   Klu kt UUM, nak g PKU tu jauh .. kna naik bas ! kna berpakaian formal !
Nak tunggu bas tu satu hal . errrr, malas ! kena lak pakai baju formal . tengah sakit2, g PKU, kena pakai formal2 . ohh, jgn harap lh aku nak g PKU klu stakat demam jek ……
    6)   klu kat uma lak, aku ta berjiran ngan klinik kesihatan simpang rengam !
dek kerana aku ta berjiran ngan klinik, so ta salah klu aku nak ckp klinik tu jauuhhhhh dr uma aku . haha ! ayah lak kije . aku  ni mn reti nak bwk moto apatah lg kete an .. so, ini alasan paling kuat ! ta boleh g klinik sb ta de yg nak antar ! huhu ….
    7)   Dah mg aku ta suke klinik @ PKU !
Klu dh ta suke .. mg mcm2 alasan nk bg kan … hahahaha
    8)   Sebab yg terakhir ni … -> ade org kate, aku ni degil + ngade2 .
Ohh, yeke ? what ever !!

Emm .. mg dari kecik aku ni payah nak makan ubat . dh besar pjg acam ni pon, aku still hancurkn panadol klu nak makan . sb aku mg ta boleh nak telan ubat pil ! dah idup selama 22 tahun ni, tipu lh kan klu aku ta penah try . penah beb, tapi ta lepas gak …. =.=’’ so, nak buat acane ..
Ta yah lah korang nak emo2 layan sakit aku ni .. mak aku tu, klu aku sakit, (selain sakit pale dan badan), dia suh aku telan panadol jek . klu dia baik hati, dia siap hancurkan panadol tu utk aku . len2, dia malas nak bising .. sebab dia tahu, aku klu sakit, rela simpan ! huhu … tp habit aku, sekali je mengadu .. klu org tu dok suh makan2 ubat bagai ni .. kompom lepas ni, aku ta ngadu lg dh . huh !

Klu d ikutkan, aku mg ta larat dh .. tp dek sbb malas nak dengar mak aku bebel2 bagai, aku gagah kn gak badan ni . kemas uma pakej skali ngan mop lantai .
Point ny kat sini, klu aku larat mop lantai, mst aku terlebih larat nak post entry baru an ?? hahahaha
(even mgigil2 sambil melentok pale kt birai katil)
Biar ah ! cik katak kuat lh !! huh
(jgn ckp ape2)




♥cerita cik katak♥

4 comments:

cuitcuit hati aien said...

taw xpe kan . klo kt uitm pown sme. mmg nurse-2 dye xrty nak mesra alam . taw nk msm mencuka jew mke.

cinta si katak said...

haa . tu r psl . dh lh tengah saket . leyh lak wat garang2 . kejam3 ! =.=''

cuitcuit hati aien said...

btol-3 ! mmg kejam sggh. kte sakit. bkn nk d lyn nyew bek2. xbek btol kn. huhu !

cinta si katak said...

setuju ! yeahhh ~ ade geng sehati berdansa . keh3

Post a Comment