Friday, July 22, 2011

salahkah si pencurang itu ?

Assalamualaikum


Curang ? salah siapa .. chup3 . ta yah nak tuduh2 salah kan orang len . meh tengok nape pasangan kita leyh curang . haish !! masalah problem betul lh !


Rasa terkongkong
org kate, lelaki ta gemar hidup ny d kawal ketat oleh si girlfren . dan … aku sbg pompuan, mengatakan .. leceh lh lau sume menda nak kena report, bila dgn lelaki pulak, dituduh men kayu tiga . errr !
24 hours nak kena antar report, rimas lh weyh . mcm lh dah kawen ! tunang pun idakk ~ kita masing2 ade life kita kan . so, bg lh ruang pd diri masing2 ntuk jalani life sbg org bujang ngan aman ny ! ngeh3 ^_^v

Sikap acuh ta acuh
ape tuu org kate … komunikasi yg hambar ! haaa ~ bayang kan lh klu kita dok yek2 an citer pasal something nih, leyh plak lau si dia reply -> ‘suka ht syg lh’ ‘hurm’ ‘yelah syg’ tu kire ok lg . ade tu cite psl tolong + blajar masak ngan mak hr ni (sbb kebiasaan ny, jenguk ke dapur pon tidakk . ^_^’’) dia leyh balas ‘dah mandi lum nih?’ woiii, ta de kena mengena langsung ! hampeh kan ?
bila mesej lak, cam ta de idea .. kol pun jarang lak tuh . hmm, si dia akan cenderung meluahkan rase dgn seseorang . tetibe lah pulak kan, org tu lain jantina + byk ckp + klakar + pandai amek ht = TERPIKAT !!  dats y lh, leyh jd ny kecurangan d ctu . =.=’’ salah siapa kah ?

jauh !
biase lh kan .. jauh ! kurang spend time bersama . so, cari lh spare-part yg bole teman g tengok wayang, shopping, karoke, men futsal, dinner ! ouhhh .. perlu ke ? hey ! perlu lh . sometimes kita nak ade someone yg bole teman kita walau ke mane pon kite pegi . bole lh buat teman bual2 kan .. nak ajak si dia, alamak ai .. jauh lh ! mula2, saje je lh kan, nak jdkan teman bersuka ria, tp dek kerana laen jantina & alwiz kuar same2, tibe2 lak rs keserasian + sekepala + rindu bila ta jumpa = CURANG !
tapi, sape kate cinta long distance ni ta bole kekal ???! pucuk pangkal, hati lah weyh !!

rase ta dihargai
klu ikut aku, ni adalah punca utama jika aku berlaku curang ! (sila amati perkataan JIKA d ctu) yeahh ~ ta kesah lh, as a fren, anak jiran, student & manusia, apatah lg as a gf .. aku nak org hargai kehadiran aku, setiap ap yg aku buat . ta perlu lh puji melambung bagai langit, cukup dgn ucapan ‘thanx syg’ .. tu pun dh buat aku rs cukup dhargai .. yeahh !! ade pasangan yg terlalu sukar nak membalas perkataan ‘I love u’ dgn ‘I love u too syg’ .. hey ! susah sgt ke ? it’s only a words that can make ur life so happy ! right ? susah kalau korang mg ta cinta kat pasangan korang ~ kan ?!

tak puas hati ngan kasih syg yg d beri
dek merase kan korang ta cukup care, loving or what so eva .. si dia mg fed up lh nak terus setia ngan u all ! nak d lepaskan u all ni, terase syg .. tp kasih syg yg u all tunjuk tu, ta memadai dgn ape yg si dia beri, dats y lh si dia cari org laen yg bole bg spenuh perhatian pd si dia .
tp ade org, memang ta reti nak bersyukur pon !

perangai terlalu mengada-ngada !
hey, come on lh ! ta bole ke nak berdikari ? sume menda nak kena kita tolong . nak kena kita guide . buat sdr, ta bole ? hadoi lh hai .. pegi mane2 nak kena beramik, berantar . mcm lh husband-wife ~ si dia pon ade menda len nak buat selain drpd jd driver ta berbayar korang ! sb ni lh si dia cenderung cr someone yg bole paham dgn situasi dia dan lelaki mg suka kan perempuan yg berdikari ! betul ta kaum adam ..???

life-couple yg terlalu rutin
hahahahaha . tiap2 hari pon sama . gado .. gado .. gado … dan terus bergado ! lepas tu baek, pastu gado semula . eh2, dh leh jangka ap akan jadi 5 minit kemudian ~ g dating pon, asek nak kena buat menda yg same jek !! yeahh !! itu teramat lah membosankan ~ untuk org2 seperti aku yg mudah bosan, mg terase nak angkat kaki je . blah tinggal incik boyfie . hehehe ^_^v tapi sayanggggg . so, cari org len yg lebih kreatif dlm hubungan . huhu .

I am player !
Klu dh gitu lh gamak ny . malas lh aku nak hurai panjang2 kan . sendiri mau ingat lh !

Takut utk berterus terang
Yang sebenar ny, si dia dah ta cintakan u all . si dia nak berterus terang ngan u all, tp takut . takut kalau kena maki . dan tambahan pulak, u all ugut macam2 kalau si dia putus kan hubungan . slalu ny, org lelaki lh takut an . malas, lau si gf ugut nak toreh tangan, tejun bangunan or baring kat landasan keta api .. so, nak atau ta nak .. terpaksa lah teruskan hubungan tapi cintakan orang lain . hishhhh =.=’’
Dan aku jua ada perasaan begini ! ehhhh, ingat senang ke ?! rase dulu lh, baru tau ! haha


So, salah siapakah kalau kita berlaku curang ? u know what, sakit sgt bila kita dpt tahu yg diri kita dicurangi . dan aku … aku akan rs bersyukur bila dapat tahu incik boyfie bermain kayu tiga !  yeah2, bole lh aku undurkan diri .. haha ! sekurang2 ny, aku nye peratusan utk terjebak ngan perkahwinan poligami dapat dikurangkan ~ lebih baik incik boyfie yg curang drpd incik husband ~ ye dakkk ? eh, aku bukan lah sorang yg menolak poligami .. aku seorang yg mengelakkan ny ! hehehe . pun begitu, kes kecurangan selalu ny terjadi berpunca drpd lelaki ! bukti, sila belek2 kat incik google ~ ye lah, lelaki kan BANYAK sgt kasih syg ny . bole bahagi 4 ! nasibb ler …..


♥cerita cinta cik katak♥

0 comments:

Post a Comment